Halův seznam aneb vrtěti psem po česku

Jsou to téměř tři týdny, co v deníku Právo vyšla senzační informace „Policejní trezor skrývá politickou bombu“. Zpráva, která měla otřást celou politickou scénou. V pátek 20. ledna 2012 Právo na titulní straně mj. napsalo: „Podle zjištění deníku policie našla u zatčeného Michala Haly i „výplatní pásku“ se seznamem příjemců černých peněz, který si Hala pro svou potřebu vedl. Samotný dokument, který měl podle informací Práva Hala velmi pečlivě ukrytý, je nyní u policie přísně střežen a vyšetřovatel případu ho zamkl do trezoru.“

Jaká jsou fakta nyní? Stejný deník i redaktor 7. února 2012 z vyšetřování nově cituje: „Policisté na základě dokumentů nalezených u Haly sestavili také „výplatní pásku“, tedy seznam vlivných příjemců černých peněz…“

Tento drobný, ale naprosto zásadní posun tak alespoň pro mě končí etapu, kterou jsem nemohl nazvat jinak než politickou prasárnou nejvyššího kalibru. Jakkoli nemám ve zvyku tento hrubý slovník používat a jsem přesvědčen, že do politiky nepatří.

Nevím, jak probíhá vyšetřování, a ani netuším, zda policie vůbec nějaká seznamy sestavuje. Co je však důležité, podle posledních informací deníku Právo policie normálně pracuje a probíhá standardní vyšetřování orgánů činných v trestním řízení. Prostě padni komu padni, přesně podle práva a tak to má být.

Nikdo nic netají a nikdo nic nestrká do trezoru, aby ochránil vlivné a mocné. Ukazuje se, že není žádný „Halou vedený, pečlivě ukrytý jmenný seznam“. A logicky není ani nemohl být „vyšetřovatelem zamčený v trezoru“. Tato fakta potvrzují jak zdroje „blízké vyšetřování“ deníku, který tuto informaci přinesl první, tak advokáti Michal Haly i on samotný.

Od začátku jsem jasně říkal, že na žádném takovém seznamu moje jméno být nemůže. Dnes se jen znovu potvrzuje, že informacemi a údajnými úniky z vyšetřování někdo účelově a cíleně manipuluje. Je smutné, že k této manipulaci byla zneužita řada médií. Za ještě smutnější považuji skutečnost, s jakou chutí tyto nepravdivé informace použili k útoku moji političtí oponenti. Jestli by něco mělo „otřást politickou scénou“, tak by to měla být informace o tom, kdo a proč veřejnost falešnými údaji z vyšetřování zásobuje.

Mohu jen spekulovat, jestli bylo důvodem tohoto podpásového útoku na mě to, že jsem jako první politik žádal forenzní kontrolní šetření v Ředitelství silnic a dálnic či „jen“ to, že do krajských voleb zbývá osm měsíců a stranám vládní koalice hrozí drtivá porážka. A některým dokonce politický zánik. Někomu tedy zjevně vadí, že na Michala Haška nic není. A já chci všem vzkázat, že ani nic nebude.

Jakkoli jsem z celé této kampaně znechucen, vidím na tom přeci jenom něco pozitivního. Pravda se nakonec jasně prokázala a jsem přesvědčen, že lidé podobným útokům bez jakýchkoli důkazů prostě věřit nemohou a nebudou.

Autor: Michal Hašek | středa 8.2.2012 10:27 | karma článku: 10,86 | přečteno: 1352x